Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1544019
  • Do końca roku: 247 dni
  • Do wakacji: 54 dni

Kalendarium

Niedziela, 2024-04-28

Imieniny: Bogny, Walerii

SPRAWOZDANIE Z PRACY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ ZA II PÓLROCZE ROKU SZKOLNEGO 2015/2016

SPRAWOZDANIE Z PRACY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ ZA II PÓLROCZE ROKU SZKOLNEGO 2015/2016

1.DANE DOTYCZĄCE GROMADZENIA ZBIORÓW

Wprowadzono do zbiorów łącznie:

- książek: 75

- podręczników i broszur: 1004

- multimediów: 0

Ubyło książek: 49

2.DANE DOTYCZĄCE UDOSTĘPNIANIA

Liczba wypożyczeń na czytelnika: 4.33

Liczba wypożyczeń na ucznia: 4.31

Liczba wypożyczeń dziennie: 7.22

3.PRACA PEDAGOGICZNA - SUKCESY

Rodzaje przeprowadzonych zajęć:

- prezentacja regulaminów obowiązujących w bibliotece szkolnej,

- zapoznanie z biblioteką szkolną uczniów klas I,

- promocja święta bibliotek szkolnych z okazji Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych ,

- promocja czytelnictwa wśród uczniów i rodziców.

 

Wystawy:

- „Książka w malarstwie”,

- „Polecam Ci tę książkę”,

- „2015/16 rokiem czytelnictwa”,

- „ Wybitni polscy poeci i pisarze w karykaturze”.

Konkursy i przedsięwzięcia:

- Konkurs „ Motyw książki w malarstwie”,

-  Konkurs  „Czytam książki znane i lubiane ”,

- Konkurs literacki „OMNIBUS”,

- Konkurs plastyczny „ Książka dotykowa”,

- Konkurs na „ Najlepszy czytelnik”.

4.PRACA PEDAGOGICZNA

Udostępnianie zbiorów biblioteki: Wypożyczano uczniom lektury, książki dla dzieci. Udostępniano czytelnikom zbiory biblioteczne jako pomoce naukowe na lekcje do poszczególnych klas (encyklopedie, słowniki językowe, słowniki terminologiczne itp.). Wypożyczono podręczniki i ćwiczenia.

Przysposobienie czytelnicze uczniów: Kształtowano u czytelników dociekliwość poznawczą oraz umiejętność samodzielnych poszukiwań.

Usługi informacyjne: Udzielanie pomocy uczniom mającym problemy w nauce- indywidualne rozmowy o trudnościach, zainteresowaniach. Pomoc w wyborze książek lub poszukiwaniu informacji na określony temat. Przygotowywanie gazetek okolicznościowych- reklama biblioteki, książki, literatury, czytelnictwa.

Samokształcenie i doskonalenie zawodowe: Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej. Wykonanie pomocy dydaktycznych. Doskonalenie warsztatu pracy-nowości wydawnicze
i metodyczne.

5. PRACE BIBLIOTECZNO-TECHNICZNE

Gromadzenie i konserwacja zbiorów:  Biblioteka wzbogaciła się o 75 książek. Wszystkie książki zostały wpisane do księgozbioru i otrzymały karty książek oraz zostały opracowane dla tych książek opisy bibliograficzne. Zgromadzono i zaopatrzono uczniów w podręczniki
i ćwiczenia na rok szkolny 2015/16. Prowadzi się na bieżąco konserwację księgozbioru.

Opracowanie zbiorów: Prowadzona jest księga inwentarzowa i rejestr ubytków. Dokonano klasyfikacji, skatalogowano i opieczętowano zakupione i podarowane woluminy oraz podręczniki.

Selekcja: Dokonano selekcji nieużytecznych i zniszczonych książek.

Udostępnianie zbiorów- statystyka: W pierwszym semestrze udostępniono uczniom 715 książek i 1004 podręczników. Zaktualizowano kartoteki czytelników i karty książek. Prowadzono kartoteki wypożyczeń indywidualnych.

Porządkowanie: Lektury szkolne, w obrębie poszczególnych tytułów zostały ułożone według wzrastającego numeru inwentarzowego, który został nadany książkom. Ponadto w dziale książek dla dzieci książki zostały ułożone alfabetycznie biorąc pod uwagę nazwisko autora.

Praca administracyjna: Sporządzono roczny plan pracy biblioteki. Prowadzono dziennik biblioteczny. Opracowano sprawozdanie z działalności biblioteki za I semestr roku szkolnego 2015/16. Opracowano regulamin z podręczników i materiałów edukacyjnych.

Działalność gospodarcza: Utrzymywano czystość, ład i porządek na półkach i w gablotach. Dbano o estetykę pomieszczenia. Systematycznie aktualizowano gazetki ścienne w bibliotece.

6.KOMPUTERYZACJA

Udzielono pomocy uczniom w korzystaniu z technologii komputerowej. Doskonalono umiejętność pracy z programem Microsoft Word.

7. INNE DZIAŁANIA NA RZECZ BIBLIOTEKI, WNIOSKI, POSTULATY

a)W miarę możliwości finansowych zakupić nowe pozycje książkowe – lektury, literaturę piękną.

b)Zachęcić do czytelnictwa poprzez konkursy, gazetki, wspólne czytanie.

c)Przygotowywać wystawki, gazetki tematyczne i okolicznościowe, organizować konkursy szkolne, brać udział w pozaszkolnych; organizować lub współorganizować imprezy, apele i uroczystości szkolne.

8.PORAŻKI

a)Niezrealizowanie wszystkich zaplanowanych konkursów wynikających z kalendarza oraz nieprzeprowadzenie zaplanowanych lekcji bibliotecznych.

b)Przesunięcie wynikającego z planu pracy zorganizowania spotkania z ciekawymi ludźmi.

 

 

                                                                                                 mgr Aneta Pionko